Påskmiddagen

Igår blev det påskmiddag med förrätt med köttbullar, sill, lax, ägg och en pâte som Tibbe ville att jag skulle testa. Hette "Pâte de Campagne"och var något han är van att äta i Frankrike. Jag var väldigt kritisk för det kom i en konserv, såg och luktade som kattmat...och gissa vad, det smakade exakt som jag tror att kattmat smakar. Ingen höjdare tyvärr...men Tibbe gillade det.

Till huvudrätt blev det potatismos, stekt lamm och vitlökssmör. Fick bli dyr ekologisk lamm, var det enda jag hittade men det var gott. Kokade torsk till Hunter också så att alla skulle få en god påskmiddag :)

Till efterrätt blev det ett påskägg fyllt med godis. Testade en ny sorts godis...eller ny för mig i alla fall...hette melonbitar. Riktigt goda! Måste köpa fler av dem nästa gång.

Förrätten, serverat med påskmust såklart





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0